همانطور که میدانید تلفن اینترنتی به طور کل رابطه مستقیم با اینترنت و سرعت اینترنت شما دارد
به طور معمول سرعت لازم برای اتصال به تلفن اینترنتی معادل یک اینترنت یا پهنای باند دو مگ است
البته در صورتی که پهنای باند اینترنت با دانلود اشغال شود بر روی کیفیت گفتگو تاثیر میگذارد.
به این دلیل که خطهای تلفن اینترنتی در مرکز تلفن ویپ ایران بر روی سرورها با سرعت اینترنت نامحدود هستند معمولا اتصال با خارج مشکلی ایجاد نمی کند اما اگر پهنای باند اینترنت کم باشد چند مشکل در کیفیت صدا ایجاد میشود.
مشکلاتی که به طور معمول ظاهر میشود:
1- گوینده صدای خود را میشنود
2- در هنگام صحبت صدا قطع و وصل میشود.
3- صدای طرف مقابل شنیده نمیشود.
در صفحه بررسی کیفیت اتصال خط تلفن اینترنتی عباراتی برای مفهوم شدن این موضوع به کار برده شده است
اتصال برقرار نیست:
توجه کنید که لازم است vpn خود را خاموش کنید و اتصال به اینترنت خود را مورد ارزیابی قرار دهید. همچنین رمز عبور کاربر خود را درست وارد کنید
سرعت اینترنت عالی:
ارتباط اینترنتی شما عددی بین 1 تا 10 می باشد و در بهترین شرایط اتصال اینترنت قرار دارید.
سرعت اینترنت بسیار زیاد:
ارتباط اینترنتی شما عددی بین 10 تا 20 است و مشکلی در کیفیت تلفن اینترنتی ندارید.
سرعت اینترنت مناسب:
ارتباط اینترنتی شما عددی بین 20 تا 40 می باشد و برای استفاده از تلفن اینترنتی شرایط مناسبی دارید.
سرعت اینترنتی متوسط:
اتصال اینترنتی شما عددی بین 40 تا 120 است. در این شرایط احیانا صدای طرف مقابل را با مشکلات میشنوید ولی تماس خارجی شما مشکلی ندارد. برای بهبود این موضوع استفاده های دیگر را از اینترنت خود محدود کنید و سرعت اینترنت خود را بالاتر ببرید.
سرعت اینترنت کم:
اتصال اینترنتی عددی بین 120 تا 200 است. در این شرایط شما گاها صدای طرف مقابل را با قطع می شنوید و به طور مشخص نیز صدای خود را نیز دوباره می شنوید.
در این حالت ابتدا مودم خود را خاموش و روشن کنید. سپس استفاده های غیر مخصوصا دانلود را در شبکه خود لغو کنید.
سرعت اینترنت بسیار کم:
در این حالت اتصال اینترنتی شما عددی بین 200 تا 2000 است. همواره با مشکلات متعدد روبرو هستید و اتصال شما به اینترنت باید بررسی شود.
مودم خود را خاموش و روشن کنید و دانلود خود را لغو کنید. با اپراتور اینترنت خود صحبت کنید و دلیل کندی اینترنت خود را جویا شوید.
اینترنت قطع کامل:
در این حالت سرعت اتصال شما از عدد 2000 بالاتر رفته است و لازم است اقدام فوری انجام دهید.
چگونه کیفیت اتصال تلفن اینترنتی خود را بهبود دهیم؟ چاپ
آیا این پاسخ مفید بود؟
- 29
مقالات مرتبط
3CX تنظیم داخلی در
یکی از پرکاربردترین نرم افزارهای مورد استفاده برای کامپیوتر در ویپ،نرم افزار ۳cx...
3CX راهنمای استفاده
شماره گیری:برای شماره گیری کردن در سیستم شما می توانید از کلیدها و شماره های موجود در نرم افزار...
3cx چیست؟
نرم افزار 3CX یک شبیه سازی کامل از تلفن های سخت افزاری معمولی است که بر روی سیستم عامل های...
آموزش پینگ کردن سرور
از جمله روش های بسیار کار امد جهت بررسی ارتباط اینترنتی شما پینگ گردن است
درستور ping از جمله...
استریسک چیست؟
استریسک نام نرم افزاری در حوزه تلفن های ویپ است که به کمک آن می توان بین چند نقطه تماس تلفنی...