مراحل درست کردن ivr

هدف از ایجاد یک پاسخگوی دیجیتال ایجاد سهولت بیشتر برای تماس گیرندگان و صرفه جویی در منابع شرکت می باشد. اگر یک IVR پیچیده برای رسیدن به یک کاربر انسانی در نظر بگیریم ممکن است بسیاری از تماس های خود را قبل از رسیدن به مقصد از دست بدهیم. پس مهمترین نکته احترام به وقت مخاطب می باشد. موضوع بعدی پرهیز از ایجاد منوهای تلفنی مختلف با مقصد یکسان می باشد.

در این قسمت به بخشی از آموزش مرحله به مرحله ی IVR   اشاره می کنیم:

ابتدا به سایت اینترنتی ipvoip.ir مراجعه نموده سپس در سایت ثبت نام کنید نام کاربری و رمز خود را وارد نمایید:

سپس به قسمت داشبور اصلی رفته :

در اینجا به قسمت صف تماس مراجعه کنید.

قدم اول برای درست کردن یک IVR                                                                                  

ابتدا از قسمت Application گزینه ی IVR را انتخاب می کنیم.

برای ایجاد یک IVR جدید باید گزینه ADD IVR  را انتخاب نموده و ازپنجره ی باز شده

تنظیمات IVR را اعمال کنید .

 

در این قسمت نام ivr مورد نظر خود را وارد نمایید.

سپس قسمت Announcement را main قرار می دهیم. و قسمت invalid را هم 1 قرار می دهیم.

قسمت invalid recording   را non قرار دهید.

در این قسمت گزینه invalid Destination  را terminate call  قرار می دهیم .

برای زمان out صفحه قسمت timeout retry Recording را 1 قرار می دهیم.

و برای تایید تایمر قسمت Timeout Retry Recording را Non  قرار می دهیم.

در قسمت Timeout Destination که برای زمانی ست که کسی پاسخگو نمی باشد این قسمت را terminate call  قرار می دهیم که اگر کسی پاسخگو نبود که تماس قطع شود.

در قسمت ، قسمتی است که ما میخواهیم مشخص کنیم که هر عدد شما را به کدام قسمت وصل می کند.

همانظور که در تصویر مشاهده می کنید در منوی باز شده Queue را انتخاب نموده و صفی را که قبلا درست کرده اید و مد نظر شماست را در این قسمت قرار دهید.

در این قسمت شما میتوانید هم به داخلی ها، Queueها، و IVR ها وصل شوید.

همانظور که در تصویر زیر مشخص شده است عدد شماره گیری عدد 1 به داخلی 101 متصل می شود.

با شماره گیری عدد 2 به صف 47 متصل می شود.

و با شماره گیری عدد 3 به IVR اصلی وصل می شود.

گزینه ی ADD Another entry یرای اضافه کردن یه ورودی جدید می باشد.

و درپابان submit را برای ذخیره ی تغییرات می زنیم

و در آخر برای اعمال تمامی تغییرات گزینه ی Apply config را می زنیم.

آیا این پاسخ مفید بود؟

 چاپ این مقاله

خوانده شده

چگونه داخلی جدید بسازم؟

چگونه داخلی جدید بسازیم؟ هر داخلی به معنی یک فرد پاسخگوی تلفنی است. مثلا وقتی شما یک سیستم هشت...

مراحل درست کردن صف

  یکی از پرکاربردترین قابلیت های سیستم های تلفنی وجود صف های تماس در آن هاست که به موجب این...

استریسک چیست؟

استریسک نام نرم افزاری در حوزه تلفن های ویپ است که به کمک آن می توان بین چند نقطه تماس تلفنی...

چگونه برای خود یک داخلی درون کامپیوتر خود ایجاد کنم؟

چگونه برای خود یک داخلی درون کامپیوتر خود ایجاد کنم؟   هر کاربر میتواند یک داخلی داشته باشد....

3cx چیست؟

نرم افزار 3CX یک شبیه سازی کامل از تلفن های سخت افزاری معمولی است که بر روی سیستم عامل های...