راه اندازی سیستم

برای راه اندازی تمامی سیستم ها شما به سخت افزار مخصوصی نیاز پیدا می کنید. برای سیستم های ویپ نیز شما به گیتوی و مرکز تلفن نیاز دارید. در بسته مخصوصی که برای شما ارسال می شود، یک مبدل دیجیتال یا همان گیتوی به همراه مرکز تلفن برای شما ارسال می شود. وظیفه گیتوی تبدیل خطوط آنالوگ تلفنی شما به دیجیتال و در نتیجه آن افزایش کیفیت صوت دریافتی می باشد.

بعد از خارج کردن تجهیزات لازم است تا شما خطوط شهریتان را به گیتوی موجود متصل کنید. در پشت گیتوی قسمت هایی با نام FXO مشاهده می شود که خطوط شهری شما به این قسمت متصل می شود. کابل شبکه خودتان را به خروجی WAN بزنید و به سوییج یا شبکه داخلی شرکتتان متصل نمایید. بعد از اتصال خطوط شهری و کابل شبکه به دستگاه و روشن شدن آن، سیستم به طور خودکار به مرکز تلفن شما متصل خواهد شد و نیازی به تغییر و تنظیمات خاصی در شبکه شما وجود نخواهد داشت.

مرکز تلفن شما نیز در قدم بعدی باید راه انداری شود مرکز تلفن نیز به عنوان پردازشگر اصلی مدیریت تماس ها و پخش صوت و انتقال تماس های دریافتی به بخش های مختلف را انجام خواهد داد. تمامی صوت ها، ضبط صدا، داخلی ها و تنظیمات مربوطه و تمامی قسمت های مورد نیاز شما در دستگاه قرار می گیرند.

برای اتصال مرکز تلفن نیز به شبکه داخلی شرکت تنها نیاز از است تا کابل شبکه موجود در بسته را به قسمت مخصوص به کابل شبکه پشت دستگاه وصل کنید و با استفاده از آداپتور برق آن دستگاه را روشن نمایید. بعد روشن کردن دستگاه نیز مانند گیتوی به طور خودکار سیستم در شبکه داخلی شرکتتان قرار می گیرد و شما می توانید به راحتی از امکانات موجود استفاده نمایید.
بعد از روشن شدن هر دو دستگاه شما می توانید از سیستم ویپتان با تمامی قابلیت ها استفاده کنید.

آیا این پاسخ مفید بود؟

 چاپ این مقاله

خوانده شده

سخت افزار مورد نیاز

در سیستم های تلفنی ویپ شما به یک دستگاه مبدل دیجیتال نیاز خواهید داشت که وظیفه دریافت خطوط...

اتصال تلفن ها به مرکز تلفن

درسیستم تلفنی ویپ، تلفن های دیجیتال که بر بستر ip کار می کنند وجود دارند که با انواع تلفن های...

راهنمای تنظیم داخلی در تلفن های گرند استریم

راهنمای تنظیم داخلی در تلفن های گرند استریم جهت تنظیم داخلی خود در تلفن های گرند استریم لازم است...